Partnerstwo

udany związek, szczęśliwy związek, dobre małżeństwo
 preparaty do wybielania zebów do kupienia przez internet

Jak panować nad stresem?

sexy
Stres jest obecny w życiu nas wszystkich i właściwie trochę się do niego przyzwyczajamy. Przyczyny bywają różne: tempo życia i przemęczenie, praca zawodowa, życie rodzinne, finanse, relacje damsko-męskie, nauka i szkoła. Chociaż z konieczności przyzwyczailiśmy się, że tak jest, to nie potrafimy sobie dobrze radzić z nim, więc podlegamy jego negatywnym skutkom.
Nerwowość, zmęczenie, bóle głowy, bezsenność, rozdrażnienie, niepokój to najczęstsze objawy powodujące dyskomfort życia.
Ratujemy się środkami farmakologicznymi lub sięgamy po używki licząc, że uda się rozwiązać trapiący problem. Jednak Nic bardziej mylnego, bo Tabletki czy alkohol tylko chwilowo przynoszą ulgę.
W konsekwencji "ratowania" się w ten sposób możemy popaść w uzależnienie.
Niektórzy walczą ze stresem samotnie, milcząc i cierpiąc - mając nadzieję, że stres minie a życie wróci do normy. Niestety dzieje się tak tylko czasami, a częściej zdarza się, że z czasem jest jeszcze gorzej. Długotrwały stres może doprowadzić do poważnych zaburzeń zdrowotnych, schorzeń żołądka i innych narządów.

Raczej nie udaje się całkowicie wyeliminować stresu z naszego życia, ale można nauczyć się sobie z nim lepiej radzić.

Oto kilka podpowiedzi:
1. poznaj, co wywołuje Twój stres - rozpoznaj, jakie sytuacje są dla Ciebie stresujące i zapisz na kartce. To bardzo ważny etap, bo pozwoli eliminować najważniejsze źródła stresu.
2. jeśli to możliwe wyeliminuj niepotrzebny stres - oczywiście mówimy o sytuacjach łatwiejszych do wykluczenia
3. Zaakceptuj stres, którego nie da się wyeliminować - np. codzienne poranne wstawanie do szkoły lub do pracy. Trzeba nauczyć się z nimi żyć, nie stresować.
4. Uprawiaj sporty i bądź aktywna ruchowo - nie chodzi tu o wyczynowy sport, ale o regularnym ruchu. Wysiłek fizyczny pozwala na rozładowanie emocji i zwiększa odporność na stres.
5. Częściej niż dotąd uśmiechaj się - bo "śmiech to zdrowie" i kryje w sobie wiele podświadomych pozytywów. Wywołuje on w naszym organizmie reakcje fizjologiczne, które ograniczają negatywne skutki stresu.
6. Unikaj samotności - postaraj się nie tracić kontaktu z bliskimi, ponieważ ich obecność troska powoduje, że problemy łagodnieją.

Sprawdzonym i polecanym przez wiele osób sposobem na radzenie sobie ze stresem są spotkania grupowe, podczas których można poznać dokładniej i szerzej różne metody walki ze stresem oraz nauczyć się akceptacji tych trudnych sytuacji, których nie da się uniknąć.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Related Posts with Thumbnails

Zostaw odpowiedź

*